Jídlo na webu pomáhá se záchranou restaurací, do konce roku je pro ně bez poplatků

v PROFIZÓNA

Společnost Up Česká republika znovu reaguje na dlouhodobě tíživou situaci restaurací. V rámci svého projektu Jídlo na webu, který se zaměřuje na online objednávání jídel z restaurací s sebou, se vzdává až do konce roku všech svých provizí a zpřístupňuje jeho služby restauracím zdarma. Jedná se o další formu podpory gastroprovozovnám. Již dříve společnost přistoupila k odměňování zákazníků za útraty v restauracích, zrychlení proplácení papírových stravenek, zrušení denního limitu na stravence nebo odpuštění poplatků v gastrosektoru.

„Již více než rok fungují restaurace v omezeném režimu. Mnoho z nich muselo ukončit svou činnost, další fungují na hranici existence a ani s rozvolňováním není jasné, v jakém počtu se budou zákazníci vracet. Proto jsme se rozhodli pomoci restauracím nastartovat jejich byznys a nabídnout jim možnost využít moderní a osvědčený prodejní kanál do konce roku zcela zdarma,“ říká Stéphane Nicoletti, generální ředitel společnosti Up Česká republika.

Jídlo s sebou častěji než dříve

Služba Jídlo na webu začala fungovat v říjnu loňského roku a navázala na objednávání jídla z okének, které se vedle rozvozu osvědčilo během mimořádných vládních opatření spojených s koronavirem. I po otevření tuzemských restaurací se totiž ukázalo, že mnoho lidí dává stále přednost online takeaway službám. Tento trend lze proto opět očekávat po blížícím se znovuotevření.

A už jste četli tohle?  HOTEL SOYKA: Designový skvost ve Špindlu je inspirován Svatým Mořicem

„Pro restaurace bude návrat zákazníků do restaurací klíčový a každý způsob, který jim pomůže zvýšit množství či hodnotu objednávek, bude mít zásadní vliv na jejich budoucnost. Právě stravenky mohou zákazníky ke zvýšeným útratám v restauracích dobře motivovat a my tuto motivaci dlouhodobě podporujeme,“ vysvětluje Nicoletti.

Jídlo z okénka bez čekání

Restauracím přináší tento systém kromě nových zákazníků a větších tržeb přehlednější správu objednávek jídla s sebou. Ty, které přijdou z JidloNaWebu.cz, restaurace přijme přes aplikaci v mobilním telefonu nebo tabletu. Sama si přitom může nastavit časová okna objednávek i lhůtu pro přípravu a vydání jídla. Díky objednávce a zaplacení přímo přes web tak hosté restaurace nemusejí čekat na jídlo ve frontě na ulici, ale mohou si ho rovnou vyzvednout.

Zákazníkům služba ukáže restaurace, které vydávají jídlo s sebou, zobrazí jejich kompletní nabídku a ve vybraných restauracích umožní objednání jídla na konkrétní čas, stejně jako jeho zaplacení eStravenkou nebo platební kartou přímo v systému. V současné době tato služba funguje v téměř 150 restauracích v Praze a dalších větších městech, jako jsou Pardubice, Mladá Boleslav nebo Liberec.

A už jste četli tohle?  Vymřou vesnické hospody? Prazdroj se snaží pomoci s jejich záchranou

Za 200 bodů oběd zdarma

Vedle odpuštění provizí společnost podporuje restaurace již od června loňského roku skrze slevový program, do něhož je zapojeno přes 10 000 restauračních zařízení, které akceptují platbu eStravenkou. Od června 2021 zákazníci získají za každých 130 utracených korun 10 bodů, za 200 nasbíraných bodů jim pak Up připíše na účet eStravenky kredit v hodnotě 130 korun. Od počátku krize už Up ČR takto „rozdal“ více než 50 000 obědů.