Jídlo v hospodě přes QR kód se pomalu stává FENOMÉNEM

v PROFIZÓNA

QR kódy se v českých restauracích začínají poslední dobou stávat fenoménem. Do startupu AAHI.io se jen za první měsíc jejich ostrého provozu zapojilo 350 restaurací z celé republiky a jejich digitální menu zaujalo přes 11 tisíc uživatelů. Od objednání jídla mobilem přes AAHI dělí zákazníka pouhá dvě kliknutí. Novinku si do mobilu nemusíte instalovat, a dokonce se ani registrovat.

„V průběhu loňského roku jsme v rámci pilotního provozu evidovali okolo tří tisíc aktivních uživatelů s instalacemi na jejich mobilních zařízeních. Z jejich chování jsme důkladnou analýzou zjistili, že systém musí být uživatelsky maximálně jednoduchý a pohodlný nejen pro podnik, ale zejména pro konečného zákazníka, proto jsme z něho odstranili povinné stažení a následnou instalaci či registraci,“ uvedl Alex Yushin, zakladatel startupu, podle kterého je systém v daném segmentu jediný na českém trhu, jenž můžete využívat bez nutnosti si aplikaci stahovat a instalovat anebo do něho zadávat svoje osobní údaje.

„Vše funguje na dva kliky. Stačí jen namířit kameru v mobilu na konkrétní QR kód zapojené restaurace a automaticky se vám načte digitální menu daného podniku. Jedinečnost řešení spočítá ale i v tom, že jako jediný na českém gastronomickém trhu pracuje s umělou inteligencí a cloudovým řešením. Obojí nám pomáhá zcela automatizovaně řídit zákaznickou zkušenost, která je pro provoz jakéhokoli gastronomického zařízení klíčová,“ upřesnil Yushin.

A už jste četli tohle?  Pro POETICKÉ DUŠE: Drinky inspirované řeckou mytologií

Systém AAHI má proto v sobě integrovaný věrnostní modul, testovaný v současnosti u stávajících partnerů. Věrnostní program na základě hodnocení jednotlivých zákazníků vytváří a řídí požadovanou loajalitní vazbu konkrétního uživatele ke konkrétní restauraci. „Systém u každého zákazníka prostřednictvím umělé inteligence vyhodnocuje jeho spokojenost s návštěvou konkrétního podniku. Pokud by například zákazník nebyl spokojen, systém mu automaticky nabídne třeba kávu zdarma anebo slevu na další návštěvu,“ vysvětlila Sofia Khomutova, spoluzakladatelka AAHI.

Do konce letošního roku systém počítá s průběžným zaváděním celé řady novinek. Na konci září například zákazníkům nabídne službu otevřeného účtu. „U všech poskytovatelů QR služeb nyní musíte provádět platbu za každou učiněnou objednávku, což je velice nekomfortní a neefektivní. V průběhu měsíce proto plánujeme zákazníkům nabídnout možnost otevření účtu a zaplatit vše najednou, až na konci konzumace,“ upřesnila Khomutova. Podle ní bude otevřený účet ideální jak pro samotné návštěvníky, tak provozovatele pivnic a barů. Další chystanou novinkou pro letošní rok bude i rozdělení anebo sdílení plateb mezi skupinou zákazníků v rámci jednoho QR kódu anebo rezervace stolu v restauraci.

A už jste četli tohle?  VÍTE, že se potraviny VYLEPŠUJÍ? Čeští výrobci jdou hlavně po CUKRU, SOLI a TUKU

Gastronomický startup AAHI.io plánuje ještě letos stávající počet restaurací rozšířit o dalších 1 500 restaurací a vytvořit škálovatelný, plně automatizovaný „all-in-one“ software pro celý HoReCa segment a expandovat na zahraniční trhy. Startup mimo jiné v těchto dnech uzavřel klíčovou spolupráci se sítí obchodních center Unibail-Rodamco-Westfield v Česku, s cílem snižovat míru plýtvání jídel jednotlivých gastronomických provozů, které v těchto centrech působí.