Kdy a jak servírovat a jíst OVOCE, abychom z něj vyždímali co NEJVÍC?

v GASTROLIFESTYLE

Potřebujete doping? Pak sáhněte po ovoci. Víte ale, jak ho správně jíst, aby se důležité látky do těla dostaly v plné síle a nepřišly zbytečně nazmar? Záleží třeba i na tom, v jaké denní době se zakousnete do jablka, nebo kdy se osvěžíte ovocnou šťávou.

Pokud si rádi dopřáváte ovoce a chcete, aby váš organismus povzbudilo, je třeba ho nekombinovat s jinými potravinami a dopřávat si ho nejlépe ráno na lačný žaludek. Důvod? Už po čtvrté hodině ranní totiž v těle startuje vylučovací a očišťovací proces. A právě ovocné šťávy pomáhají z těla vylučovat všechny škodliviny. Ale pozor! Tento účinek má pouze šťáva z čerstvého ovoce, nikoliv kupované džusy nebo kompoty! Pokud se snažíte zbavit nadbytečných kil, je dobré u ovoce zůstat celé dopoledne.

„Den přivítáme například čerstvě vymačkanou šťávou z pomeranče. Pokud vás přepadne hlad, zažeňte ho banánem, broskví nebo nějakým šťavnatým ovocem. Rozhodně ale zapomeňte na ranní kávu. Ta ozdravný režim znehodnotí,“ tvrdí výživová poradkyně Marcela Křivánková. Sladké ovocné šťávy je možné pít během celého dne. Kyselejší, tedy citrusové, maximálně do 14 hodin. Na čerstvosti šťávy záleží! Hrozí totiž její zkvašení, které může způsobit bolesti břicha a nevolnost.

A už jste četli tohle?  A zase ta DVOJÍ KVALITA potravin: V testu Evropské komise propadla třetina výrobků

Tohoto se držte!

  • Ovoce nehltejte, snažte se vše pořádně rozkousat.
  • Nedoporučuje se v rámci jednoho jídla míchat ovoce se zeleninou.
  • Dávejte přednost produktům čerstvým a dozrálým.
  • Ovoce není dobré jíst po jídle jako dezert, protože zhorší zažívání.

 

Co umí tyhle vitamínové bomby…

Ananas spaluje tuky. Toto exotické ovoce obsahuje hodně enzymů (hlavně bromelin). Enzymy léčí záněty, zlepšují trávení a urychlují spalování tuků. Pojídání ananasu také mírní otoky a průjem. Je plný vitamínu B12 a E. Povzbuzuje sexuální touhy, mírní horečku. Při dietě si můžete dopřát půlku ananasu denně, před každým jídlem plátek.

Banán si došlápne na deprese. Má antidepresivní účinky, zlepšuje soustředěnost. Banán je zdrojem magnézia a draslíku. Náladu a spaní zlepší dva banány denně, sníst jich ale můžete i víc.

Grep jako elixír mládí. Jeden růžový grapefruit pokryje denní dávku „céčka“. Obsahuje i betakaroten, který se v těle mění na vitamín A. Ten chrání před infekcemi a zpomaluje proces stárnutí.

Hrozny regenerují. Obsahují kyselinu listovou, draslík, vitamíny C, E, a B. Konzumace čerstvého vína tělo čistí od jedů, regeneruje pokožku, má pozitivní vliv na činnost srdce a tlumí deprese.

A už jste četli tohle?  Těchto 10 LAHŮDEK je mocným NEPŘÍTELEM stáří

Hruška pomůže na zácpu. Toto tradiční ovoce obsahuje hodně vápníku a fosforu. Léčí močové kameny a vysoký krevní tlak. Vařené nebo pečené zabírají na kašel, odvar ze sušených hrušek uleví od zácpy. Hrušky také čistí střeva.

Jablko hlídá cholesterol. Obyčejné jablko obsahuje hodně vody, vlákniny, vitamínů a stopových prvků. Snižuje hladinu cholesterolu a krevního cukru. Povzbuzuje činnost střev. Uleví od bolesti hlavy či kloubů. Jedno jablko ráno a jedno večer čistí a regeneruje organismus.

Pomeranč posílí imunitu. Vitamíny a selen posilují obranyschopnost organismu. Kalium a magnezium organismus pročišťují. Pomeranče jsou zdrojem vitamínu C a mají protirakovinné účinky. Snižují hladinu cholesterolu v krvi a posilují krevní vlásečnice.

Švestky na kosti. Koktejl vápníku, fosforu, železa a vlákniny v nich obsažený působí blahodárně na posílení kostí a na zdravé trávení.