Národem MILOVANÁ „limča“ oslavila 60 let. Tohle je příběh legendy jménem KOFOLA…

v GASTROLIFESTYLE

Od chvíle, kdy sjela první Kofola z výrobní linky, uplynulo 27. března letošního roku 60 let. Tradiční československá značka si svou nezaměnitelnou chutí získala již několik generací konzumentů a originální komunikací na vlně lásky odolala tlaku západních značek.

Příběh Kofoly se začal psát v roce 1959. Tehdy po dvou letech bádání přišel tým doc. Zdeňka Blažka, CSc. na tu správnou magickou formuli sirupu KOFO, kterou dodnes tvoří čtrnáct bylinných a ovocných látek doplněných o kofein.

Zrodila se rocková hvězda
Slavný 27. březen roku 1960, kdy sjela z výrobní linky první láhev Kofoly, je považován za start její veleúspěšné kariéry. Spotřeba Kofoly po celá šedesátá léta rostla tak, že Československu dokonce došly byliny a muselo si pro ně jezdit do zahraničí. V roce 1970 dosáhla tradiční československá značka statusu rockové hvězdy s roční produkcí 180 milionů litrů. Se Sametovou revolucí však přišly těžké časy. Na trhu se objevily značky, o kterých Češi a Slováci dříve jenom snili… Kofola tenkrát změnila několikrát majitele a čekala na někoho, kdo o ní bude pečovat s opravdovou láskou.

A už jste četli tohle?  GASTRONOMIE ve vesmíru: Jak si OSOLIT špagety ve stavu BEZTÍŽE?

Naděje svitla v Krnově
Řek Kostas Samaras do tehdejšího Československa přišel v osmi letech, když prchal před občanskou válkou v Řecku. Válka jeho rodinu rozdělila, v Československu zůstal jen s bratrem a sestrou, proto dětství prožil v dětském domově. Po roce 1989 se Kostas pustil do podnikání. V roce 1993 koupil malou sodovkárnu v Krnově, kde později se svou rodinou znovu nastartoval novou zlatou éru Kofoly.

Sázka na lásku
Kofola oslovuje generace nejen nezaměnitelnou chutí, ale i originální komunikací. Ta, jak tvrdí společnost, stojí na jedné z hlavních složek kofolího DNA – na lásce. Otiskla se nejen do klíčového sloganu „Když ji miluješ, není co řešit…“, který funguje v ČR i na Slovensku od roku 2001, ale i do mnoha láskyplných příběhů (od úsměvné nudapláže, přes tichou poštu na přeplněném nádraží až po dechberoucí Kofolásky).

V roce 2003 se napříč obrazovkami poprvé proběhlo ikonické vánoční prasátko, které se stalo symbolem příchodu československých Vánoc. V roce 2014 se Kofola nesmazatelně zapsala do marketingové historie další výraznou kampaní – na televizních obrazovkách a sociálních sítích se zjevil šišlající pes Ftefan. Kofola díky němu zaznamenala fenomenálních 28 mil. shlédnutí.

A už jste četli tohle?  NEJLEPŠÍM VÍNEM březnového kola soutěže „SUCHÁ VÍNA ONLINE“ je chardonnay z vinařství PIÁLEK&JÄGER

Už nejen Kofola
Kofola dnes není jen Kofola… Tradiční československá značka dala jméno celé společnosti Kofola, která dnes zaměstnává téměř 2000 lidí. Pod její křídla patří výrobce bylinných směsí a čajů LEROS, ale například i čerstvé šťávy UGO. Se značkou Jupí vtrhla na sirupový trh, oživila značku pramenité vody Rajec, která pochází ze slovenské přírody Rajecké doliny. Právě tam Kofola nyní usiluje spolu s místními zemědělci o to, aby se celá oblast stala BIO certifikovanou lokalitou pro volný sběr bylin.

Společnost o sobě v poslední době dala vědět také díky pomoci během koronavirové epidemie. Spustila iniciativu #zlasky, v rámci které vybavila pitným režimem zdravotníky, záchranáře v první linii, ale i nejvíce ohrožené seniory.

Zdroj a foto: Kofola.cz