Obligátní ANTIOXIDANTY: Co to VLASTNĚ JE a čím prospívají?

v GASTROLIFESTYLE

Kdo tento pojem ještě neslyšel, nejspíš za poslední roky nezavadil o noviny. Slyšet ale neznamená vědět. Ruku na srdce – víte, co jsou antioxidanty a kdy našemu tělu slouží jako osobní strážci?

Antioxidanty bývají často spojovány s pojmy jako zdraví a krása. Mají však kromě těchto benefitů i mnohem důležitější roli, než jim dnešní doba přisuzuje. V určitých případech jsou totiž pro lidské tělo a jeho perfektní fungování nezastupitelné.

Kyslík živí buňky a je potřebný pro udržení života. Zároveň ale na naše „součástky“ neustále útočí jeho toxické formy v podobě volných radikálů. Ty oslabují imunitu, zhoršují celkový zdravotní stav i projevy nemocí.

Kevin Costner pro buňky

 Deset tisíc. Zhruba tolikrát za den je každá buňka našeho těla napadána volnými radikály. A právě tělesný antioxidační systém chrání genovou výbavu před poškozením a drží pod kontrolou špatné geny, které dávají pokyn ke vzniku konkrétních degenerativních onemocnění. Tělo si však antioxidační kapacitu udrží jen v přirozeném a harmonickém prostředí.

Pokud náš život ovládá stres, špatná životospráva nebo pobyt v nezdravém prostředí, antioxidační kapacita našeho těla dostává pořádně na frak. V tom okamžiku dostávají zelenou volné radikály. Jak se to projevuje? Narušením oběhového systému, rozvracením metabolismu a oslabováním ochranné i podpůrné funkce enzymů a různých živin.

A už jste četli tohle?  Zkuste ROSTLINNÉ PONDĚLÍ, stoletou vychytávku, která VZPRUŽÍ TĚLO a ušetří PŘÍRODU

Co říkají vědci?

Chytré hlavy při výzkumech zjistily, že kdyby se volné radikály v buňkách usazovaly, měli bychom jich v těle během sedmdesáti let života asi 17 tun!

I když je role antioxidantů stále předmětem vědeckého zkoumání, odborníci se shodují v tom, že mohou snížit riziko propuknutí více než 80 procent nemocí. A když jich tělo nemá dostatek, nastupuje příroda. Nacházejí se hlavně v rostlinných potravinách, které mají zářivé barvy. K nejdůležitějším antioxidantům patří vitamíny, třísloviny, flavonoidy a karotenoidy.

Kde hledat antioxidanty

Tyto látky byly vědecky potvrzeny v mnoha druzích koření, ovoce, zeleniny i léčivých rostlin. Některé obsahují dvacet či třicet různých antioxidantů. Obecně platí, že v čerstvé nebo mražené zelenině nebo ovoci je antioxidantů více než v plodech konzervovaných nebo jinak zpracovaných. Extrakty plodů a rostlin se přidávají do potravin, čajů a jiných nápojů i pleťových krémů, ale užíváme je i v podobě kapslí či tinktur.

Největší množství antioxidantů obsahují plody palmy Acai Bery. Malé černofialové peckovice mají dvojnásobek antioxidantů než borůvky a třicetkrát více purpurového barviva, než červené víno. Jelikož čerstvé plody dlouho nevydrží, jsou hlavní účinné látky zachovány ve formě tinktury, která při pravidelném užívání podpoří přirozenou činnost imunitního systému a zabrání vzniku a rozvoji infekčních chorob, i mnohem závažnějších onemocnění.

A už jste četli tohle?  Nový průzkum FAKT NEPŘEKVAPIL: Nejméně závad mají TUZEMSKÉ potraviny

A nyní konkrétně. Jak dostat do děla optimální množství „osobních strážců“? Dopřejte si alespoň jednou za den některou z těchto lahůdek: červené fazole, borůvky, brusinky, artyčoky, ostružiny, maliny, jahody, sušené švestky, jablka, ořechy, hořká čokoláda.

 

Čím sytější barva, tím více ochrany…

Červené barvivo snižuje riziko vzniku rakoviny a onemocnění srdce a cév. Podporuje vytváření červených krevních tělísek a prokrvení, povzbuzuje dýchání a vylučování.

– Čím sytější je zelené, tím více brání ukládání degenerativních látek, zmírňuje srdeční bolesti, působí kompenzačně při vysokém krevním tlaku, projevech vyčerpání a malátnosti, při vředech, cystách a očních onemocněních.

– Purpurové obsahuje antioxidanty, které působí dobře na slezinu, a pomáhají vyrovnávat úzkostlivé stavy, harmonizovat stavy velké podrážděnosti, odstraňovat deprese a migrénu.

– Žluté barvivo obsahuje látky stimulující centrální nervový systém, trávicí funkci, látkovou výměnu jater, svalový tonus, žaludek a lymfu.

– Oranžové má v sobě hodně karotenoidů, posiluje proudění lymfy, pomáhá tělu udržet vápník, pomáhá při slabosti ledvin, zácpě, působí povzbudivě na žlázy a posiluje plicní tkáň.

A už jste četli tohle?  MED bojuje proti BACILŮM i mdlé kuchyni. Jak ho spojit s FLÁKOTOU nebo se salátem?

– Modré barvivo a antioxidanty obsažené v něm, hrají zase významnou roli v potlačování hnisavých procesů, bolestí a překrvení, při krvácení a nespavosti, eliminují nadměrnou funkci štítné žlázy, pomáhají snižovat krevní tlak.