Rodinná nápojářská firma se spojila s Kofolou a vstupuje do nového byznysu

v PROFIZÓNA

Kofola ČeskoSlovensko a.s. koupila 49% podíl ve společnosti MIXA VENDING s.r.o., která se zaměřuje na provozování nápojových a jídelních automatů. Dochází tak k zajímavému spojení dvou českých rodinných firem, které na trhu působí přes 30 let.

„V Kofole stále hledáme cesty, jak efektivně posilovat naše podnikání a vytvářet podmínky pro co nejlepší dostupnost našich nápojů. Z pohledu prodejních kanálů nás dlouhodobě zajímá trh nápojových automatů, kde uplatníme celou škálu našich produktů,“ vysvětluje Daniel Buryš, generální ředitel Kofoly ČeskoSlovensko.„S rodinnou firmou MIXA VENDING, která provozuje nejen nápojové, ale i svačinové a jídelní automaty, sdílíme podobné hodnoty a ve spolupráci vidíme velký potenciál. Věříme, že vzájemné synergie pomohou k růstu a zlepšení služeb oběma stranám,“ dodává.

Kofola ČeskoSlovensko a.s. koupila 49% podíl ve společnosti MIXA VENDING s.r.o., která působí v Česku a okrajově i na Slovensku. Součástí podepsané dohody je i tříletá opce Kofoly k získání majoritního podílu v této společnosti. Obě smluvní strany se dohodly, že cenu akvizice nebudou zveřejňovat.

„Naše kořeny sahají do roku 1993. Jsme největší rodinnou společností v našem oboru a jeden z lídrů na trhu prodejních automatů v Česku. Abychom mohli poskytovat stále lepší služby, musíme zdokonalovat logistiku, digitalizovat procesy a rozšiřovat nejen technologické portfolio, ale i síť poboček po celé zemi. I proto jsme k dalšímu růstu hledali silného partnera, který nám pomůže zainvestovat do rozvoje firmy a se kterým budeme sdílet nejen každodenní byznys, ale i hodnoty, které nás spojují. Rodinná filozofie a československý původ Kofoly jsou nám blízké, a proto jsme rádi, že se tímto vydáváme na společnou cestu,“ říká Miroslav Mixa, zakladatel společnosti MIXA VENDING.

A už jste četli tohle?  Odborný kongres prozradí: Jaká je reálná tvář současného pohostinství?

Ta se stane samostatným pilířem skupiny Kofola. Do jeho čela se postaví dosavadní obchodní ředitel Kofoly pro gastro, Petr Komberec. „Naší snahou bude primárně rozsiřit síť provozovaných prodejních automatů na celém území ČR. Počítáme tedy s investicí do nových automatů. Další oblastí, kterou bude možné společně posílit, je kávový servis ve firmách a pitný režim na pracovištích,“ říká Petr Komberec.

Vstup Kofoly do společnosti MIXA VENDING je příležitostí i pro další synergie – od rozšíření sortimentu produktů nabízených gastro zákazníkům, přes marketing až po doplnění nabídky služeb například festivalům, která pomůže k rychlejšímu odbavení zákazníků.