Podnikáte v gastronomii? Těchto 25 faktů o ONLINE REPUTACI vás hodně překvapí…

v PROFIZÓNA

Odborný KONGRES FOR GASTRO & HOTEL, který dnes probíhá na pražském výstavišti v Letňanech, postupně odhaluje poklady svého programu. Jedním z nich je i přednášející Vladimír Buťa z Mediatelu, který představuje záludnosti i přednosti online kampaně pro podnik. Následujících 25 faktů vám nastíní, že jste se svými domněnkami o vnímání vlastního podniku hosty možná trošičku vedle…

Vladimír Buťa nám představil 25 zajímavých statistik a faktů, které potvrzují,  že online reputace firmy nebo značky je velmi důležitá a má i přímý dopad do vašich tržeb.

Věděli jste, že:

  1. 58 % manažerů je přesvědčeno, že online reputace firem musí být řízena, ale pouze 15 % ji ve skutečnosti řeší.
  2. Čtyři z pěti lidí uvádějí, že obdrželi radu prostřednictvím sociálních médií, jaký výrobek koupit nebo jakou službu využít.
  3. 78 % spotřebitelů důvěřuje vzájemným doporučením, oproti tomu pouze 14 % důvěřuje reklamě.
  4. 76 % společností věří, že jejich pověst je lepší než průměr – což je matematicky nesmysl a dokazuje to tak příliš optimistický pohled na vlastní online reputaci…
  5. 41 % společností, které se potýkaly s negativní pověstí, pocítilo ztrátu hodnoty firmy či značky a tím souvisejících příjmů.
  6. 86 % lidí je ochotno zaplatit více za služby, pokud budou poskytovány společností s vyšším hodnocením a lepšími recenzemi.
  7. 85 % zákazníků využívá internet k průzkumu před provedením nákupu.
  8. Zvýšení hodnocení o jednu hvězdičku navíc může znamenat u restaurací nárůst tržeb o 5-9%.
  9. 45 % uživatelů uvádí, že našlo při hledání na internetu takové informace, které vedly k rozhodnutí nenakoupit u konkrétní firmy výrobky nebo služby.
  10. 56 % uživatelů našlo takové informace, které naopak upevnily jejich rozhodnutí s firmou obchodovat.
  11. Každý měsíc se realizuje více než 10,3 miliard vyhledávání na Google, přičemž 78 % uživatelů na internetu zkoumá produkty a služby online.
  12. 17 % – tolik vyhledávání je pak provedeno s cílem najít firmu poskytující konkrétní službu nebo prodávající konkrétní produkt.
  13. 50 % potenciálních prodejů neproběhne a je ztraceno, protože spotřebitelé nenaleznou požadované informace.
  14. Podle White House Office of Consumer Affairs řekne nespokojený zákazník o svých zkušenostech 9-15 lidem, téměř 13 % z nich pak svou negativní zkušenost sdílí s 20 a více lidmi.
  15. 17 % spotřebitelů by doporučilo značku, která sice odpověděla účinně, ale odpověď byla pomalá. Na druhé straně 33 % spotřebitelů by doporučilo značku, která má rychlou, byť ne zcela účinnou reakci.
  16. 70 % stěžujících si zákazníků u vás bude opět nakupovat, pokud vyřešíte stížnost v jejich prospěch.
  17. Spotřebitelé ve věku od 18 do 29 let využívají stránky firem nebo značek na sociálních sítích více pro interakci se zákaznickým servisem (43 %) než kvůli jejich marketingu (23 %).
  18. 74 % spotřebitelů užívá jako průvodce nákupem sociální sítě.
  19. 39 % uživatelů Facebooku má rádo stránky se značkami, protože mohou zkoumat různé produkty a služby.
  20. 30 % zákazníků používajících internet v mobilu opouští nákupní transakci, když zjistí, že proces není optimalizován pro mobilní zařízení (za nákupem si představte i rezervaci).
  21. 84 % podniků souhlasí, že budování reputace a důvěry se stane v blízké budoucnosti hlavním cílem jejich marketingu.
  22. 94 % uživatelů se dívá pouze na první stránku výsledků Google a pouze 2% projdou celou první stránku výsledků Google.
  23. 8 z 10 uživatelů internetu v USA uvádí, že po přečtení negativní informace změnili své rozhodnutí nakoupit.
  24. 91 % z těch uživatelů, co našli na internetu nesprávné informace, říká, že je to ovlivnilo při vnímání firmy.
  25. Na 35 % z nich pak měly špatné informace takový vliv, že raději vybraly konkurenční firmu.
A už jste četli tohle?  ŠÉF Z JÍDELNY, který posadil dav na zadek

 

Statistiky pochází z následujících zdrojů:

Life experience solutionsDeloitteExpertisecrocodiledigitalJob Hunt orgdenverpostpewinternetwebbiquityOnline Marketing InstituteyokellocalReceiptfulbusiness2communitydigital-and-online-reputation-managementpcmagBrandYourselfYahooMarketingDashboard , Vendasta.com, yext.com, Mediatel.cz