Odborný KONGRES FOR GASTRO & HOTEL, který dnes probíhá na pražském výstavišti v Letňanech, postupně odhaluje poklady svého programu. Jedním z nich je i přednášející Vladimír Buťa z Mediatelu, který představuje záludnosti i přednosti online kampaně pro podnik. Následujících 25 faktů vám nastíní, že jste se svými domněnkami o vnímání vlastního podniku hosty možná trošičku vedle…
Vladimír Buťa nám představil 25 zajímavých statistik a faktů, které potvrzují, že online reputace firmy nebo značky je velmi důležitá a má i přímý dopad do vašich tržeb.
Věděli jste, že:
- 58 % manažerů je přesvědčeno, že online reputace firem musí být řízena, ale pouze 15 % ji ve skutečnosti řeší.
- Čtyři z pěti lidí uvádějí, že obdrželi radu prostřednictvím sociálních médií, jaký výrobek koupit nebo jakou službu využít.
- 78 % spotřebitelů důvěřuje vzájemným doporučením, oproti tomu pouze 14 % důvěřuje reklamě.
- 76 % společností věří, že jejich pověst je lepší než průměr – což je matematicky nesmysl a dokazuje to tak příliš optimistický pohled na vlastní online reputaci…
- 41 % společností, které se potýkaly s negativní pověstí, pocítilo ztrátu hodnoty firmy či značky a tím souvisejících příjmů.
- 86 % lidí je ochotno zaplatit více za služby, pokud budou poskytovány společností s vyšším hodnocením a lepšími recenzemi.
- 85 % zákazníků využívá internet k průzkumu před provedením nákupu.
- Zvýšení hodnocení o jednu hvězdičku navíc může znamenat u restaurací nárůst tržeb o 5-9%.
- 45 % uživatelů uvádí, že našlo při hledání na internetu takové informace, které vedly k rozhodnutí nenakoupit u konkrétní firmy výrobky nebo služby.
- 56 % uživatelů našlo takové informace, které naopak upevnily jejich rozhodnutí s firmou obchodovat.
- Každý měsíc se realizuje více než 10,3 miliard vyhledávání na Google, přičemž 78 % uživatelů na internetu zkoumá produkty a služby online.
- 17 % – tolik vyhledávání je pak provedeno s cílem najít firmu poskytující konkrétní službu nebo prodávající konkrétní produkt.
- 50 % potenciálních prodejů neproběhne a je ztraceno, protože spotřebitelé nenaleznou požadované informace.
- Podle White House Office of Consumer Affairs řekne nespokojený zákazník o svých zkušenostech 9-15 lidem, téměř 13 % z nich pak svou negativní zkušenost sdílí s 20 a více lidmi.
- 17 % spotřebitelů by doporučilo značku, která sice odpověděla účinně, ale odpověď byla pomalá. Na druhé straně 33 % spotřebitelů by doporučilo značku, která má rychlou, byť ne zcela účinnou reakci.
- 70 % stěžujících si zákazníků u vás bude opět nakupovat, pokud vyřešíte stížnost v jejich prospěch.
- Spotřebitelé ve věku od 18 do 29 let využívají stránky firem nebo značek na sociálních sítích více pro interakci se zákaznickým servisem (43 %) než kvůli jejich marketingu (23 %).
- 74 % spotřebitelů užívá jako průvodce nákupem sociální sítě.
- 39 % uživatelů Facebooku má rádo stránky se značkami, protože mohou zkoumat různé produkty a služby.
- 30 % zákazníků používajících internet v mobilu opouští nákupní transakci, když zjistí, že proces není optimalizován pro mobilní zařízení (za nákupem si představte i rezervaci).
- 84 % podniků souhlasí, že budování reputace a důvěry se stane v blízké budoucnosti hlavním cílem jejich marketingu.
- 94 % uživatelů se dívá pouze na první stránku výsledků Google a pouze 2% projdou celou první stránku výsledků Google.
- 8 z 10 uživatelů internetu v USA uvádí, že po přečtení negativní informace změnili své rozhodnutí nakoupit.
- 91 % z těch uživatelů, co našli na internetu nesprávné informace, říká, že je to ovlivnilo při vnímání firmy.
- Na 35 % z nich pak měly špatné informace takový vliv, že raději vybraly konkurenční firmu.
Statistiky pochází z následujících zdrojů:
Life experience solutions, Deloitte, Expertise, crocodiledigital, Job Hunt org, denverpost, pewinternet, webbiquity, Online Marketing Institute, yokellocal, Receiptful, business2community, digital-and-online-reputation-management, pcmag, BrandYourself, YahooMarketingDashboard , Vendasta.com, yext.com, Mediatel.cz